Veelgestelde Vragen

1. Zijn alle prijzen netto?
Alle genoemde prijzen zijn netto, exclusief 21% BTW.

2. Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn afhankelijk van aantallen en volume van de bestelde producten;
een standaard pakket binnen Nederland tot 30 kg. met een maximale afmeting van
het pakket: 300 cm (formule: lengte + (2 x breedte) + (2 x hoogte) is Euro 7,95. Indien de verzendkosten hoger zijn, nemen wij binnen 1
werkdag contact met u op.
Wij versturen geen artikelen via brievenbuspost!
Indien u kiest voor verzendmethode SPOEDVERZENDING, dan betekent dat dat uw standaard pakket bij
extreme drukte met voorrang diezelfde dag nog wordt ingepakt en verstuurd. Houdt u er wel rekening mee
dat dit uitsluitend mogelijk is mits uw betaling op onze rekening is bijgeschreven of u
succesvol middels iDEAL heeft betaald en wel voor 14:30 uur diezelfde dag. Andere voorwaarde is dat de
bestelde artikelen voorradig zijn. Bel ons vooraf om u hiervan te verzekeren.
De verzendmethode SPOEDVERZENDING heeft geen invloed op het aflevertijdstip de volgende werkdag door DPD pakketdienst.

3. Zijn de artikelen welke ik heb besteld op voorraad?
Onze artikelen zijn veelal voorradig. Echter, het zou voor kunnen komen dat artikelen niet voldoende voorradig,
(tijdelijk) uitverkocht of niet meer leverbaar zijn. Mocht dit van toepassing zijn op een of meer
door u bestelde producten, dan wordt u hiervan uiterlijk binnen 1 werkdag op de hoogte gesteld.
U kunt ook, voordat u uw bestelling plaatst, telefonisch contact met ons opnemen en vragen of
de door u gewenste artikelen voorradig zijn (tel. 0318-541266).
Bestellingen geplaatst van maandag-vrijdag voor 14:30 uur, waarvan alle artikelen voorradig zijn en welke succesvol via iDEAL zijn betaald worden in de meeste gevallen dezelfde dag nog verzonden.
Wij streven er naar om alle betaalde bestellingen uiterlijk binnen 1 tot 3 werkdagen te verzenden.

4. Krijg ik een orderbevestiging van mijn bestelling?
Nadat u uw order via onze webwinkel heeft geplaatst ontvangt u, op het door u opgegeven e-mailadres,
een orderbevestiging. De orderbevestiging is een overzicht van de door u bestelde artikelen, de
prijzen per artikel, de bestelde aantallen en het totaalbedrag inclusief 21% btw en de verzendkosten.
Indien de verzendkosten afwijkend zijn dan op de orderbevestiging aangegeven, wordt u hiervan op
de hoogte gesteld (zie punt 2).

5. Hoe kan ik betalen?

iDEAL - Nederlandse klanten betalen direct en eenvoudig met iDEAL in de omgeving van hun eigen bank.
Het voordeel van betalen met iDEAL is dat, na een succesvolle transactie, uw betaling direct door ons wordt ontvangen.
Mits de bestelde artikelen voorradig zijn en uw order voor 15:00 uur is besteld en betaald, dan wordt uw bestelling in de meeste gevallen nog dezelfde dag verzonden (op werkdagen van maandag t/m vrijdag).

Bancontact - Belgische klanten betalen direct en eenvoudig in de omgeving van hun eigen bank.
Het voordeel van betalen met Bancontact is dat, na een succesvolle transactie, uw betaling direct door ons wordt ontvangen.
Mits de bestelde artikelen voorradig zijn en uw order voor 15:00 uur is besteld en betaald, dan wordt uw bestelling in de meeste gevallen nog dezelfde dag verzonden (op werkdagen van maandag t/m vrijdag).

Overschrijving via uw bank - u betaalt aan de hand van de orderbevestiging.
Hierbij kiest u voor een overschrijving via uw eigen bank op een tijdstip dat u het beste schikt.
Houdt u er rekening mee dat de bestelde artikelen (mits voorradig) worden verzonden op het moment dat uw betaling op onze rekening is bijgeschreven. Het kan gemiddeld 12 tot 24 uur (op werkdagen) duren voordat uw betaling zichtbaar is op onze rekening.

Besteld u Duitsland? Dan kunt u alleen voor 'Vooraf per bank' kiezen als betalingsmethode.
De gemiddelde ontvangstdatum door ons vanaf het moment dat u een overschrijving heeft gedaan is enkele werkdagen. 

Betalen bij afhalen - u betaalt contant of per pin tijdens het afhalen van uw bestelling in Veenendaal.
Afhalen in Veenendaal is uitsluitend mogelijk voor bedrijven, winkeliers, scholen enz. NIET mogelijk voor particulieren.

Betalen onder rembours is helaas niet mogelijk!

6. Hoe snel wordt mijn bestelling verzonden?
Indien u succesvol met iDEAL uw bestelling heeft betaald en de bestelde artikelen zijn voorradig, dan wordt uw order in de meeste gevallen dezelfde dag nog verzonden (indien op werkdagen voor 15:00 uur besteld).
Heeft u gekozen voor betalen via een overschrijving bij uw bank dan wordt uw order verstuurd op het moment dat het volledige orderbedrag op onze rekening is bijgeschreven. Houdt u er rekening mee dat het 12 tot 24 uur (op werkdagen) kan duren alvorens de betaling is verwerkt. Bankiert u, net als wij, via ING dan is de overschrijving vaak sneller zichtbaar.
Betalingen vanuit het buitenland duren meestal 1 tot 3 werkdagen alvorens de betaling op onze rekening is bijgeschreven.

7. Met welke vervoerder verzenden jullie mijn pakket(ten)?
De pakketten worden verstuurd via DPD pakketdienst. Doorgaans wordt een pakket, na verzending, binnen 1 werkdag (voor Nederland) (maandag t/m vrijdag) bij u aangeboden tussen 8.00 en 18.00 uur. Voor België en Duitsland geldt een doorlooptijd van 1 tot 2 werkdagen. Op het tijdstip van afleveren hebben wij helaas geen invloed en hier kunnen geen afspraken over worden gemaakt. Als extra service kunt u ons uw voorkeur voor afleverdag(en) kenbaar maken. Wij zorgen er dan voor dat uw bestelling 1 dag eerder wordt verstuurd, zodat u de dag erop op het opgegeven afleveradres aanwezig kunt zijn.

Naar zakelijke adressen versturen wij met DPD  CLASSIC:
- maximale gewicht 1 pakket is 30 kg.
- maximale omvang van het pakket: 300 cm (formule: lengte + (2 x breedte) + (2 x hoogte)
- langste zijde maximaal 175 cm.

Standaard Service DPD Classic:
- track en trace informatie per e-mail 
- afleveren volgende werkdag maandag t/m vrijdag (onder voorbehoud, geen garanties)
- zaterdag levering mogelijk indien door u aangevinkt tijdens het bestelproces
- 3 afleverpogingen, daarna retour Veenendaal (extra kosten hiervan voor rekening van de ontvanger)
- handtekening bij ontvangst

Naar particuliere adressen (voor zover wij dat kunnen beoordelen) versturen wij met DPD Home:
- maximale gewicht 1 pakket is 20 kg.
- maximale omvang van het pakket: 300 cm (formule: lengte + (2 x breedte) + (2 x hoogte)
- langste zijde maximaal 175 cm.

Standaard Service DPD Home:
- track en trace informatie per e-mail
- zaterdaglevering (m.u.v. Waddeneilanden)
- Eén afleverpoging. Wanneer de ontvanger niet thuis is wordt het pakket dezelfde dag bij een Parcelshop in de buurt afgeleverd, zodat het daar afgehaald kan worden.
- Predict (Ontvanger informeren over tijdvaklevering)
Met Predict krijgt de ontvanger een dag voor de bezorging een e-mail met de melding dat het pakket de volgende werkdag wordt bezorgd. Op de bezorgdag krijgt de ontvanger een e-mail met het tijdvak van de bezorging, op 1 uur nauwkeurig.


Indien het pakket retour Veenendaal komt omdat het niet afgeleverd kon worden of niet opgehaald is bij een Parcelshop en wij in uw opdracht het wederom dienen te verzenden, dan worden de verzendkosten opnieuw in rekening gebracht, welke vooruit dienen worden te voldaan.

8. Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
De pakketten worden verstuurd via DPD pakketdienst. Doorgaans wordt een pakket, na verzending, binnen 1 werkdag (voor Nederland) (maandag t/m vrijdag) bij u aangeboden tussen 8.00 en 18.00 uur. Voor België en Duitsland geldt een doorlooptijd van 1 tot 2 werkdagen. Op het tijdstip van afleveren hebben wij helaas geen invloed en hier kunnen geen afspraken over worden gemaakt. Als extra service kunt u ons uw voorkeur voor afleverdag(en) kenbaar maken. Wij zorgen er dan voor dat uw bestelling 1 dag eerder wordt verstuurd, zodat u de dag erop op het opgegeven afleveradres aanwezig kunt zijn. U ontvangt via e-mail informatie over de verzending en bezorging van uw pakket.

9. Kan ik mijn bestelling ook afhalen in Veenendaal?

U kunt er tevens voor kiezen om uw bestelling bij ons in Veenendaal af te halen. U kunt bij het plaatsen van uw order aangeven wanneer u de producten wenst op te halen. U heeft dan tevens de mogelijkheid om ons uitgebreide assortiment in onze winkel/showroom te bekijken en direct mee te nemen. Onze winkel is uitsluitend voor winkeliers/bedrijven! De betaling dient te geschieden a contant of per pin.

10. Wanneer kan ik een artikel retourzenden?
Indien u een artikel wenst te retourneren dient u dit vooraf, binnen 1 week na ontvangst van het artikel, schriftelijk aan ons kenbaar te maken. Er wordt uitsluitend gecrediteerd indien het artikel onbeschadigd, in ongeopende originele verpakking en binnen 1 week nadat wij in kennis zijn gesteld van de retour zending, geretourneerd is. De kosten van retour zenden zijn voor koper en de reeds in rekening gebrachte verzendkosten worden nimmer gecrediteerd. OP=OP artikelen of aanbiedingen kunnen niet worden geretourneerd of geruild evenals producten welke niet standaard uit voorraad geleverd worden maar speciaal voor u zijn besteld. Ook gepersonaliseerde artikelen zijn ten alle tijden uitgesloten van de mogelijkheid tot annuleren of retourneren.